Tuesday 28 February 2023

Pengalaman Ke Muzium Negara Malaysia

Assalamualaikum semua, hari ini saya nak ceritakan pengalaman saya pergi ke Muzium Negara. Ini adalah kali pertama saya pergi ke muzium.


Semasa masuk saya nampak ada empat galeri dua bawah dan dua lagi di atas. Sangat besar muzium ini dan ia ada dua tingkat .

"Haaa....mesti tertanya tanyakan apa yang Hana buat ini (maaf gambar tak cantik)."

Di muzium negara ada tempat untuk kita bermain puzzle tapi saya tidak main, adik-adik saya yang sibuk cari puzzle. Saya pula sibuk mengembara di dalam muzium
.

Ini adalah salah satu dari berpuluh-puluh gambar yang saya ambil. Kalau orang yang dah pernah pergi muzium ini mesti tahu ini di mana.



Ini di dalam galeri yang keberapa saya dah terlupa tapi ia tulis kerajaan melayu awal dan patung di belakang saya itu adalah diodrma peislaman Sultan Kerajaan Melaka. Maka islamlah seluruh rakyat Melaka sejak hari itu.

Sebenarnya banyak lagi saya nak cerita tapi saya ada kerja lain juga nak dibuat dan saya sarankan yang tak pernah pergi untuk  pergi bercuti ke muzium negara sekarang. Itulah cerita kita hari ini semoga semua suka dengan jalan cerita saya. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Berjumpa kembali

 Hi! lama tak menaipkan? iyalah habis peperiksaan perlulah Me time  dahulu. Soalan semesta 2 sangat susah tapi saya dah baca buku jadi.. ia ...